Wie is Rose Noël?

Ik ben getrouwd en moeder van Loek (hoogsensitief) en Pepijn. Na de geboorte van Loek kwam ik erachter dat ik zelf hoogsensitief ben en gebruik ik deze eigenschap in mijn eigen bedrijf. De afgelopen jaren heb ik diverse opleidingen en trainingen gevolgd om me te specialiseren in hoogsensitiviteit, hoogbegaafdheid en stressregulatie.

Mijn roots liggen in het Franse dorpje Nampcelles la Cour. Die plek, waar mijn opa en oma woonden, belichaamde rust en vaste patronen. In mijn drukke bestaan beleefde ik deze serene plek als een verademing. De naam La Cour komt voort uit deze plek en betekent letterlijk de binnenplaats of speelplaats. Deze betekenis sluit mooi aan bij mijn werkwijze waarbij het kind, de jongere of volwassene zich beter bewust wordt van zijn eigen binnenplaats.


Werkwijze coaching
de kracht van verbeelding en visualisatie’
Al jarenlang ben ik werkzaam in de culturele sector als docent beeldend, mentor, stagebegeleider, programmamaker, educatief medewerker en consulent jongeren. Ik zie verbeelding en visualisatie als middel om te ontspannen, ter bevordering van je innerlijke veerkracht en om je hoofd met je lichaam te verbinden. Zowel binnen de coaching als binnen de educatie zal ik verbeelding en visualisatie inzetten om mensen bewust te maken van zichzelf en hun kwaliteiten.

  • Mijn kwaliteiten zijn:
  • Flexibel en creatief
  • empathisch; ik ga altijd uit van de hulpvraag en pas daar het handelingsplan op aan
  • probleemoplossend; samen kijken we wat je nodig hebt tijdens het traject
  • humor; werken aan jezelf mag leuk en ontspannen zijn

Werkwijze educatie
Rondom educatie ben ik breed inzetbaar binnen verschillende domeinen en onderwerpen, van kunst en cultuur, erfgoed tot natuureducatie. Ik zie educatie als middel om bij te dragen aan de ontwikkeling van kinderen en jongeren.
Mijn kwaliteiten zijn:

  •  content verbinden aan de ontwikkelingsfases van het kind/jongere
  •  content verbinden aan kerndoelen en onderwijsontwikkelingen van het onderwijs.
  •  afstemmen op de belevingswereld van het kind/ jongere
  •  content verbinden aan interactieve werkvormen om zo aan te sluiten bij het zelf ontdekkend leren en gepersonaliseerd leren
  • content verbinden aan de omgeving van het kind/ jongere